Cum să înfiinţezi o firmă (SRL) - pas cu pas

Tags: 

   Ziua 1

   La sediul Oficiului Judeţean al Registrului Comerţului

   1. Completarea Cererii de verificare a disponibilitatii denumire firma si rezervarea denumirii firmei – taxa 56RON;
    - acte necesare:
    - carte identitate;

   2. Completarea cererii de inregistrare a firmei și a declarației pe propria răspundere – taxa 190RON (pentru urgente se adauga o taxa de cca. 49RON) – trebuie sa stiti ce obiecte (obiecte) de activitate va avea firma, studiind codul CAEN (veti fi indrumat de persoana care se va ocupa de dvs.):

    - dosar cu sina:
    - acte necesare:
    - carte identitate (+ 2 copii xerox);
    - act proprietate (contract vanzare-cumparare, chirie, etc.) sediu social pentru firma (+ 2 copii xerox);
    - contract de comodat (daca sediul firmei va fi domiciliul personal) – se intocmeste pe loc la OJRC (se vor face 2 copii xerox);
   În cazul în care doriți să vă înregistrați ca plătitor de TVA, acum veți declara și acest lucru. Este important să decideți dacă veți fi plătitor de TVA acum, la înregistrarea firmei, pentru că veți fi scutit de completarea altor formulare la Administrația Financiară (la ziua 3, pct. 3, veți solicita doar eliberarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA – așa numitul RO).

   Ziua 2 (in functie de urgenta, poate fi dupa 2-5 zile de la ziua 1)

   La sediul Oficiului Judeţean al Registrului Comerţului

   1. Primirea Actului Constitutiv al firmei si a Dovezii de rezervare a denumirii firmei;
    - acte necesare:
    - carte identitate;

   La o banca comerciala oarecare

   2. Depunerea sumei reprezentand capitalul social al firmei (de regula, 200RON) la orice banca comerciala (nu inseamna ca banca la care depuneti capitalul social va deveni automat banca la care firma va avea cont – dupa inmatricularea firmei, veti putea merge la oricare alta banca sa va deschideti cont, dupa care sa mergeti la banca la care ati depus capitalul social si sa-l transferati in contul deschis) – 200RON + comisionul bancii (la BRD este 18RON).
    - acte necesare:
    - carte identitate;
    - actul constitutiv al firmei;
    - dovada de rezervare a denumirii firmei;

   La sediul Oficiului Judeţean al Registrului Comerţului

   3. completarea celorlalte documente (cereri, declaratii pe propria raspundere, etc.) pentru adaugarea la dosar – taxe 354RON
- veti fi programat la o data ulterioara pentru a va ridica documentele de inamtriculare a firmei.

   Ziua 3 (conform programarii, poate fi după 8-15 zile de la ziua 1)

   La sediul Oficiului Judeţean al Registrului Comerţului

   1. Primirea următoarelor documente:
   - certificatul de înregistrare (original);
   - rezoluția privind autorizarea constituirii și înmatricularea în registrul comerțului a societății (original);
   - certificat constatator pentru înregistrarea declarației pe propria răspundere conform căreia firma îndeplinește condițiile de funcționare (2 exemplare);
   - cererea de înregistrare în registrul comerțului, înregistrare fiscală și autorizarea funcționării (copie a originalului completat în ziua 2, pct. 3);
   - declarația pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor Legii 359/2004 (copie a originalului completat în ziua 1, pct. 2);
   - declarația privind înregistrarea fiscală (copie a originalului completat în ziua 1, pct. 2);

   La orice firmă care face ștampile

   2. Pe baza actului de identitate și a Certificatului de înregistrare (C.U.I.) vi se face ștampila firmei (întrebați dacă există posibilitatea schimbării tușului din negru într-o altă culoare, de regulă, roșu sau albastru).
Cost: pornind de la 55RON (eu atât am achitat pe ștampila cea mai ieftină COLOP).

   La Administrația financiară

   3. Veți completa o cerere pentru eliberarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA (în cazul în care ați declarat la Oficiului Judetean al Registrului Comertului că vreți să fiți plătitor de TVA).  

   Funcționarele păreau cam în ceață vis-a-vis de completarea Declarației 010 – au ajuns la concluzia că ar trebui completată numai de către neplătitorii de TVA. Veți avea nevoie de ștampilă (ca să ștampilați cererea) și de cópii după următoarele documente:
   - act constitutiv al firmei
   - certificat de înregistrare
   - contract de comodat (sau dovada sediului social)
   - rezoluția privind autorizarea constituirii și înmatricularea în registrul comerțului a societății
   Vi se va da un număr de înregistrare a cererii (pe care este bine să îl notați) și vi se va spune când trebuie să reveniți pentru a vă ridica certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.

   Indiferent dacă sunteți sau nu plătitor de TVA, va trebui să faceți următoarele achiziții:
   - Registrul Unic de Control – 26,04RON
   - Registrul de evidență fiscală – 78,12RON

 

   Articole asemănătoare:

   Cum se face dizolvarea si lichidarea simultana a unui SRL cu asociat unic