Cum să ai succes în "confruntarea" cu un poliţist de la rutieră

Tags: 

   Dacă eşti şofer cred că ţi s-a întâmplat măcar o dată în viaţă (dacă nu de mai multe ori) să fii oprit de un poliţist de la rutieră...

   Codul rutier se schimbă (apar tot timpul modificări şi adăugiri - ce să facă şi Parlamentul...), astfel încât nici poliţiştii nu mai sunt siguri pe ei atunci când opresc şoferii în trafic.

   Noi, şoferii, trebuie să fim pregătiţi să dăm piept cu "inamicul public nr. 1", nu ?!

   În continuare sunt câteva sfaturi primite de la un prieten:

   1. Trebuie să se prezinte (asta se întâmplă, de obicei), însă ai dreptul să-i ceri legitimaţia, iar el să ţi-o arate. Pe legitimaţie este înscris numărul său - ţine-l minte, uneori poate fi foarte folositor;

   2. Trebuie să-ţi spună motivul opririi.

   Dacă este filtru, ai dreptul să ceri ordinul de serviciu în care trebuie să se regăsească data şi între ce ore au voie să facă filtru, străzile pe care acţionează şi numele persoanelor care participă din echipaj.

   3. Poliţistul poate cere actele maşinii şi ale şoferului doar dacă are un motiv clar (legea nu mai permite să se oprească maşini şi apoi să se caute motive de amendă).

   La oprire, se comunică şoferului motivul şi nu poate fi sancţionat decât pe acel motiv (dacă ai în portbagaj arme şi un cadavru este cam naşpa...).

   4. Dacă ţi se face proces verbal şi eşti amendat sunt două locuri unde semnezi: unul prin care recunoşti fapta şi al doilea că iei la cunoştinţă de amendă. Ca urmare, poţi semna de luare la cunoştinţă despre amendă, însă dacă ştii că nu ai greşit (sau ai greşit puţin şi te poţi descurca) nu recunoşti fapta şi te pregăteşti pentru un mic proces la Tribunal. 

   5. O chestie care se pare că funcţionează: ori de câte ori ai un necaz cu poliţia fie noapte, fie zi, poţi suna la 112 (Apel Naţional de Urgenţă) şi spui că eşti abuzat de echipajul de poliţie.

   6. Fii înţelegător cu poliţistul…Este şi el om...

   7. Poliţiştii de pe radare nu mai au voie să dea filmul înapoi. Deci, dacă eşti oprit si ştii că nu ai comis-o prea rău, cere ferm să îţi arate:

   - legitimaţia care atestă că au dreptul de a lucra pe maşina de radar; să aibă vizele la zi;
   - copie după certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul şi seria aparatului;
   - legitimaţia care atestă faptul că are dreptul de a conduce maşina Ministerului de Interne; la fel, să fie vizată;
   - dacă mai fac scandal, le ceri să îţi arate “ordinul de serviciu”. Este un fel de foaie de parcurs în care scrie unde au voie să îşi desfăşoare activitatea respectivă.

   Actele enumerate mai sus trebuie să fie întotdeauna asupra agentului de pe radar… Faptul că-I întrebi despre ele duce, de cele mai multe ori, la un simplu avertisment.

   De ce ? De multe ori aceste acte nu prea se găsesc la “radarişti”…

   Sper ca sfaturile să te ajute dacă vei avea probleme vreodată, însă încearcă să nu forţezi nota. Am auzit pe cineva (o cunoştinţă) care a "furat-o" pentru simplul motiv că poliţistul era prea bine pregătit - avea toate actele în regulă şi, în plus, cunoştinţa mea depăşea într-o localitate o coloană de maşini cu peste 120km/oră (în coloana depăşită se afla chiar maşina poliţiei...).