Cum se face dizolvarea și lichidarea simultană a unui SRL cu asociat unic

Tags: 

   M-am decis să scriu acest articol din 2 motive:

   1. Am fost pus în situația de a proceda la dizolvarea și lichidarea simultană a propriului SRL cu asociat unic;

   2. Informațiile pe care le-am găsit căutând pe internet (în general, același articol, preluat de mai multe blog-uri, forumuri, etc.) s-au dovedit a nu fi tocmai exacte.

   În continuare este propria experiență trăită pentru dizolvarea și lichidarea SRL. Procedura a început în 20 august 2014 în județul Dâmbovița (și s-a încheiat la 23 octombrie 2014).

   Procedura de dizolvare și lichidare simultană a unui SRL cu asociat unic se desfășoară în 2 etape, astfel:

   1. Etapa I

   Se desfășoară la Oficiul Registrului Comerțului. Trebuie să ai la tine un act de identitate (nu sunt necesare ștampila și Certificatul de înregistrare a firmei, însă este bine să le ai la tine...just in case). Funcționara de la ghiseu mi-a tipărit indicațiile legate de etapele procedurale de la aceasta pagină, de pe site-ul oficial ONRC (care s-au dovedit, spre final, nu tocmai exacte...).

   Trebuie să depui următoarele documente (într-un dosar cu șină):

   În ciuda denumirii pompoase, contorul de cuvinte se obține foarte simplu, astfel:

  • deschizi fișierul Hotărârea Asociatului Unic în Microsoft Word;
  • selectezi tot documentul (cu combinatia de taste Ctrl + A);
  • alegi din meniu Instrumente/Contor de cuvinte si iti apare o mica fereastra in care sunt afisate numarul de pagini, numarul de cuvinte, numarul de caractere cu si fara spatii, numarul de paragrafe si linii;
  • faci o captura de ecran (tasta PrntScr - uzual, este lângă tasta Delete);
  • in Word, intr-o pagina noua, alipești captura realizată (cu combinația de taste Ctrl + V);
  • dimensionezi și rotești imaginea alipită astfel încât să ocupe întreaga pagina;
  • tipărești pagina astfel obținută - 1 exemplar.

   Taxele pe care le vei plati ți se vor calcula de către funcționara care se va ocupa de dosar și le vei plăti la casierie cash sau cu card.

   Eu am plătit următoarele:

  • fond buletin (10% din taxa de mențiune simplă) - 4,50 lei
  • fond lichidare (50 % din taxa de mențiune simplă) - 22,50 lei
  • mențiune simplă - 45,00 lei
  • taxa publicare Monitor Oficial - 52,00 lei

   Total - 124,00 lei

   Tot funcționara îți va spune cât vor fi taxele de achitat în cea de a II-a etapă (pentru mine au fost 228,00 lei).

   Ți se va elibera o foaie (da, efectiv o coală A4 cu 4-5 rânduri scrise) pe care este trecută, printre altele, data la care trebuie să revii, cu foaia respectivă, la Oficiul Registrului Comerțului pentru a primi Certificatul de înregistrare mențiuni. De obicei, termenul este de 5 - 7 zile (eu l-am ridicat în data de 27 august 2014).

   După ce vei intra în posesia certificatului de înregistrare mențiuni va trebui să aștepți cel puțin 30 de zile din momentul publicării în Monitorul Oficial pentru a trece la etapa a II-a (eu m-am prezentat după aproape 2 luni - în 17 octombrie 2014).

   În această perioadă poți închide conturile bancare, poți transfera sau închide eventualele abonamente de telefonie, internet, etc.

   În data de 25 septembrie 2014 am depus la Administrația Fiscală cererea privind eliberarea unui certificat de atestare fiscală (modelul oficial îl găsești pe site-ul ANAF), care este necesar în etapa a 2-a. În ciuda sfaturilor pe care le-am găsit pe internet (timbre fiscale, copie după certificatul de înregistrare a firmei, etc.), procedura este simplă:

   Certificatul de atestare fiscală are valabilitate de doar 30 de zile pentru persoane juridice ! Este bine să nu te grăbești să-l obții, ca să nu expire până la momentul depunerii cererii de radiere.

   [Update 6 octombrie 2014]

   Am ridicat Certificatul de atestare fiscală de la Administrația Fiscală (în mod normal termenul este de cca. 5 zile, însă eu am fost plecat din localitate).

   Etapa a II-a este aici.

 

 

   Articole asemănătoare:

   Cum să înființezi o firmă (SRL)