Externalizarea IT - outsourcing în domeniul tehnologiei informației

Tags: 

   Outsourcing-ul unei afaceri în domeniul tehnologiei informației este o tendință ce se află într-o permanentă ascensiune. Un factor care a permis creșterea masivă a externalizării IT este utilizarea tehnologiei bazate pe mediul online și tot ceea ce este conex acestuia. Diferite progrese tehnologice sunt folosite pentru a îmbunătăți comunicarea dintre o terță companie și echipele de externalizare al căror rol este de a presta anumite servicii în scopul aducerii a diferite beneficii companiei. Datorită beneficiilor aduse, outsourcing-ul a devenit o acțiune necesară pentru orice business dornic să aibă parte de avantaje care să propulseze compania pe locuri fruntașe.

   În lumea modernă care caracterizează acest secol, externalizarea utilizează tehnologia pentru a furniza comerțului date-cheie avantaje, având scopul de a crește eficiența muncii în echipă și îmbunătățirea productivității lucrătorilor, permițându-le axarea pe alte planuri mult mai eficiente și benefice pentru viitorul bussines-ului. Însă acest fapt nu face sarcinile oferite externalizării mai puțin folositoare. Totul trebuie privit precum un întreg compus din mai multe părți, pentru care trebuie să se lucreze concomitent dacă se dorește dobândirea unui echilbru nu foarte ușor de perturbat.

   Serviciile oferite de o firmă specializată în externalizarea tehnologiei informației trebuie să acopere o gamă cât mai largă de specificații legate de acest domeniu. Astfel, acestea se vor încadra în următoarele caracteristici:

  • oferirea unei consultanțe precise și cu beneficii pe termen lung în ceea ce privește achizițiile și dezvoltarea pe segmentul IT;
  • întreținerea echipamentelor periferice pentru a nu pune în pericol bunul mers al afacerii;
  • administrarea eficientă a echipamentelor de rețea pentru o bună funcționare a tot ceea ce înseamnă mediul online;
  • acțiuni de configurare și administrare sisteme de server de două tipuri, Linux sau Windows;
  • în anumite cazuri oferirea asistenței de tip helpdesk pentru întreaga rețea de calculatoare;
  • suport telefonic sau de tip remote ori de câte ori este nevoie;
  • în momentul apariției anumitor probleme, deplasarea la sediul firmei pentru a le remedia, însă numai pe acelea menționate în contract;
  • răspuns în cel mai scurt timp solicitărilor venite din partea clienților, perioada de așteptare până se va primi un răspuns din partea firmei care oferă servicii de outsourcing IT fiind stabilită în baza unui contract stabilit de ambele părți.

   Selectarea unui model adecvat de externalizare IT poate oferi avantaje de cost, alături de servicii calitative și flexibilitate. Outsourcing-ul a progresat de la a fi o simplă opțiune a unor firme până la o necesitate dacă se dorește progresul unei afaceri. Având în vedere că această cerere mare de servicii de outsourcing implică multe firme care își oferă anumite oferte este important să se studieze piața înainte de a semna un contract. Nu este vorba de neprofesionalism, trebuie doar să găsiți acei furnizori de servicii care se pliază destul de bine pe cerințele avute de business-ul aflat în plină dezvoltare.

   Pe lângă costuri și servicii de calitate, mai există un beneficiu major care recomandă externalizarea IT. Prin angajarea unui furnizor de servicii de outsourcing IT, resursele in-house se pot concentra pe activitățile de core-business. Beneficiile de cost ale outsourcing-ului sunt, de asemenea, semnificative. Externalizarea tehnologiei informației, de asemenea, ajută la transferul de cunoștințe. Prin urmare, este important să alegeți o companie de outsourcing IT cu experiență semnificativă în diferite zone ale unei țări, de exemplu, pentru a putea salva sume importante de bani ce pot fi redistribuite spre alte puncte mai puțin forte ale afacerii.

   Fiind pe piață încă din 2005, BIT Consulting poate deveni un aliat de încredere în ceea ce privește serviciile de externalizare IT.